Címlapunkon alma, drapéria, kancsó és egy tájkép sarka: egyszerű csendélet-téma, leegyszerűsítésen alapuló technikával festve. Nyomdai raszterpontok felnagyítása, és szinte csak az alapszínek használata, a minimálisnál is kevesebb festőiség – mégis hat. Sőt, pop. E számunk cikkeit olvasva be lehet járni olyan utakat, amiket a 20. században hagyományos festőiség kiváltása miatt választottak művészek.
Tartalom:
4 Artanzix
6 Adél Thüroff: A modern fotográfia elfeledett hősnője – Germaine Krull (1897 – 1985) retrospektív kiállítása Berlinben
10 P. Szűcs Julianna: Kár – A Ludwig Múzeum
pop-art kiállításáról
14 Német Szilvi: A Vásár legszebbjének – Interjú Natalija Vujosevic-csel, a montenegrói Kortárs Művészeti Intézet alapítójával és Jelena Stanovnikkal, a Trema kiadó vezetőjével
18 Mélyi József: Hétköznapi nacionalizmus
22 Keserü Katalin: Gernyeszegi képek
30 Reichart Dóra: Felhőkarcolótól a kombinált bútorig – Feuer Gusztáv és Kurz Auguszta pályaképe
36 Hornyik Sándor: Mérési problémák az absztrakt művészet körül – Gyarmathy Tihamér művészetének helye
42 Muskovics Gyula: Elszáll-e a lélek –
El Kazovszkij életmű-kiállítása a Magyar Nemzeti Galériában
50 Topor Tünde: Interjú Braun Andrással
58 Zombori Mónika: Stúdió kiállítások a korabeli dokumentumok tükrében – 2. rész: A hetvenes évek