Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.26. - 2024.04.26.
Tiszadada
2024.04.26. - 2024.04.26.
Nagybereg
2024.04.26. - 2024.04.27.
Táp
2024.04.26. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.26. - 2024.06.26.
Szombathely
2024.04.26. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.25. - 2024.04.25.
Budapest
2024.04.25. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.25. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.24. - 2024.04.24.
Érd
2024.04.23. - 2024.04.23.
Szombathely
2024.04.23. - 2024.04.23.
Érd
2024.04.20. - 2024.04.20.
Szeged
2024.04.20. - 2024.04.20.
Eger
2024.04.20. - 2024.11.24.
Budapest
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
Vasváry Ház - Pécs
Cím: 7621, Pécs Király utca 19.
Telefonszám: (72) 214-636
Nyitva tartás: K-V 10-16
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2016.02.10. - 2016.04.16.
életmód, időszaki kiállítás, művelődés, szabadidő, történelem, történet, Újkor, XX. század
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Jegyárak:
Egyéni belépő felnőtteknek
600 HUF
Egyéni belépő diákoknak
300 HUF
Egyéni belépő nyugdíjasoknak
300 HUF
A 20. század minden téren a forradalmi változások időszaka. Ugrásszerű a fejlődés az iparban, technikában, közlekedésben, informatikában. Átalakulnak a társadalmi szokások, hihetetlenül felgyorsul az élet, elterjednek a modern táncok és zenék, általánossá válik a sportolás.
A szépség és a reklám, enteriőr

A tömegtermelés megjelenésével a reklám szerepe fokozatosan nő. A hagyományos hirdetések mellett egyre újabb és változatosabb eszközök segítik az eladást, az új termékek népszerűsítését. A cégek mind többet költenek reklámnyomtatványokra. Plakátokkal, számolócédulákkal, reklámkártyákkal, szórólapokkal, árlapokkal, árjegyzékekkel, kirakati táblákkal divatértesítőkkel, ajándékokkal igyekeznek megnyerni a vásárlók kegyeit. Legtöbbször neves festőművészek, grafikusok tervezik ezeket a kiadványokat, amelyek gyakran ábrázolnak szép, elegáns nőket. Így a divatlapok, filmek, fotók mellett a reklámhordozók is értékes forrásai az öltözködés történetének.

A társadalmi és életmódbeli változások hatnak a kor szépségideáljára is. Szakítanak az előző század női eszményképeivel. A naiv, ártatlan lányka és a szelíden bájos asszony helyébe sokkal többféle nőmodell lép. A végzet asszonyától és a kacér, csábos mondén nőalaktól − melyet megalkotójáról, Jules Chéret-rôl „chérette”-nek neveztek − a modern, sportos nőig nagyon széles a „választék”. A század első felében rendkívül gyorsan, egy évtizeden belül is változik a divat és a hajviselet.

A tárlat a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban őrzött reklámhordozókra épül. Plakátokon, aprónyomtatványokon, árucsomagolásokon keresztül mutatja be a divat 20. század eleji változásait, de egy-egy jellemző ruhadarab, viselet és korabeli kirakati baba is megtekinthető a kiállításon.