Eseménynaptár
2024. május
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
2024.05.01. - 2024.05.01.
Pécs
2024.04.28. - 2024.04.28.
Dunaszentbenedek
2024.04.28. - 2024.04.28.
Cigánd
2024.04.28. - 2024.04.28.
Edelény
2024.04.27. - 2024.04.27.
Fertőhomok
2024.04.27. - 2024.04.27.
Gyömrő
2024.04.27. - 2024.04.27.
Mezőkövesd
2024.04.27. - 2024.04.27.
Szombathely
2024.04.27. - 2024.04.27.
Tiszaújváros
2024.04.27. - 2024.06.27.
Szombathely
2024.04.26. - 2024.09.30.
Szombathely
2024.04.26. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.26. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.25. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.25. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.25. - 2024.05.19.
Szentendre
2024.04.20. - 2024.11.24.
Budapest
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
Kortárs Művészeti Intézet - Dunaújváros
Cím: 2400, Dunaújváros Vasmű utca 12.
Telefonszám: (25) 412-220
Nyitva tartás: K-V 10-18
2023.09.30. - 2023.10.30.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
100 HUF
Belépő diákoknak
50 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
50 HUF
A Kortárs Művészeti Intézet Chilf Mária Munkácsy-díjas festőművész munkáiból mutat be nagyszabású válogatást, a 2023-as kiállítási évad kiemelkedő eseményeként. Chilf Mária (1966, Marosvásárhely) a kortárs magyar képzőművészet egyik meghatározó alakja; 1995-ben végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő, valamint intermédia szakán.

Az MKE Festő Tanszékén 2004-től-2007-ig doktoranduszként Maurer Dóra tanársegédje volt, majd 2016-tól adjunktus, 2022-től egyetemi docens. 2019-ben DLA fokozatot szerzett. A Munkácsy Mihály-díj (2005) és a STRABAG Nemzetközi Festészeti Díj (2004) elismerése mellett korábban a Ludwig Alapítvány ösztöndíjasa (1995), DAAD ösztöndíjas (1997-98), a Római Magyar Akadémia ösztöndíjasa (1998) valamint Eötvös- (1995, 2001) és Derkovits-ösztöndíjas (1996, 1999). Alkotásaival évről évre szerepel hazai és külföldi kiállításokon, seregszemléken, művei számos hazai és nemzetközi magán- és közgyűjteményben – köztük például a budapesti Ludwig Múzeumban, a Magyar Nemzeti Galériában, a Museu de Arte Sta Catarina-ban (BRA) – megtalálhatóak.

Chilf M ria különféle médiumokban (festészet, grafika, fotó, videó, installáció, közösségi művészeti projektek) készült alkotásai érzékeny asszociációkon keresztül kapcsolnak össze látszólag távoli fogalmakat, jelenségeket. Az emberi test és a lélek működésének mechanizmusait kutató, a neokonceptuális művészettel szoros kapcsolatban álló, de az intuícióra, egymásra rakódó rétegekre is épülő munkái kezdetben organikus anyagokból építkeztek, biológiai illusztrációkat idéztek. Az utóbbi két évtizedben figyelme egyre inkább az ember belső világának kérdései felé fordult, és a traumafeldolgozás, a gyógyítás és öngyógyítás, valamint az emlékezet került érdeklődése előterébe.

Chilf Mária életművében nem csak a képépítés, a kompozíció formai kibontása, de a jelentésrétegek, a szimbólumhasználat ter n is gazdag variációkban tetten érhető minták és a hozzájuk kapcsolódó vizsgálódásaink, kérdésfelvetéseink képezik e kiállítás koncepcionális alapját, rendezőelvét. Hogyan határozzák meg identitásunkat, szabnak keretet út- és egyensúlykereséseinknek a mintáink? A generációk életét meghatározó családi mintáink, az oktatás vagy a munka világában érvényesülő minták, de akár a nemiség, a származás, a társadalom vagy a történelem szabta mintáink hogyan, s miben köthetnek bennünket?

Az ICA-D termeiben három szekcióba szerveződő válogatás noha elsősorban Chilf Mária utóbbi években készült akvarelljeire helyezi a fókuszt (melyek többsége esetében az akvarell és a fotókivágás technikáinak érett szintézisével találkozunk), ám a kétezres évek meghatározó műciklusait is felvonultatja, s a művész korai munká iból – akvarellek, fotogramok, installációk – is válogatva nyújt a térség közönsége számára hiánypótlónak tekinthető, mediálisan is sokrétű áttekintést. A nagyszabású bemutató keretén belül először szerepel kiállításon a művész új, kifejezetten a dunaújvárosi közönségnek dedikált munkája is.