|
Cím: 2100, Gödöllő Szabadság tér 5.
Telefonszám: (28) 422-002, (28) 422-003
E-mail: info@godolloimuzeum.hu
Nyitva tartás: Sze-V 10-16
|
Belépő felnőtteknek
(26-62 év)
|
600 HUF
|
|
Csoportos belépő felnőtteknek
(15 fő felett)
|
450 HUF
|
/ fő
|
Belépő diákoknak
|
300 HUF
|
|
Csoportos belépő diákoknak
(15 fő felett)
|
250 HUF
|
/ fő
|
Belépő nyugdíjasoknak
|
300 HUF
|
|
Csoportos belépő nyugdíjasoknak
(15 fő felett)
|
250 HUF
|
/ fő
|
Belépő családoknak
(2 felnőtt + 2 gyermek)
|
1000 HUF
|
/ család
|
Fotó
|
250 HUF
|
- technikai felszerelés: projektor, PC, videó, TV
- demonstrációs eszközök: makettek, műtárgymásolatok
- egyéb segedeszközök: festék, ceruza
Szeretettel várjuk a diákokat múzeumpedagógiai foglalkozásinkra, igény szerinti témakörökhöz kapcsolódva.
Alsó tagozatos kisiskolásoknak:
Mutasd be! – leíró fogalmazás tanítása a múzeumi térben pl. a szatócsbolt bemutatása, a megfigyelés játékos formában történik
A népművészet – a népművészet jelképrendszere alapfokon, stilizált állatok növények felismerése, szimbolikus jelentésük
Kócos és Copfos, a két kis tündér kalandozása a Gödöllői Művésztelepen - játék a Tündérkert című múzeumi foglalkoztató könyv alapján (szecessziós műtárgyak motívumainak felismerése a könyv illusztrációin, a művésztelep alkotóinak életmódja)
A család régen és ma – Hogyan éltek a különböző társadalmi rétegekhez tartozó családok a Grassalkovichok korában, a 20. század elején és hogyan élnek ma?
Frizura divat - kiindulópont a fodrászműhely, megvizsgáljuk a barokk kor, a 19. század vége és a 20. század eleje hajviseletét, és ehhez kapcsolódóan a különböző társadalmi rétegek életmódját
Felső tagozatosoknak és gimnáziumi csoportoknak:
Történelem órákhoz:
Birodalmam alatt – Gödöllő mezőváros élete a 18. században
Az Urbárium kiadásának körülményei és hatásai egy konkrét uradalomban, a Grassalkovich uradalomban
Ajánlott: általános iskolák 6. osztályában és középiskola 10. osztályában
Egy uradalom működése – a Grassalkovichok birtoképítő munkája
A XVIII. századi nagybirtok szerkezete, működése, lakóinak élete, életkörülményei
Ajánlott: általános iskolák 6. osztályában és középiskola 10. osztályában
A kereskedelem régen és ma – kiindulási alap a szatócsbolt az állandó kiállításban
A foglalkozás két témakörhöz kapcsolható (egyeztetve a tanár kollégával) a nagy földrajzi felfedezések és a világkereskedelem kialakulásának korához valamint a dualista monarchia gazdasági életéhez
Ajánlott: általános iskolák 6. vagy 7. osztályában és középiskola 10. vagy 11. osztályában
'48 kultusza Gödöllőn
A foglalkozás Bach korszak neoabszolutikus törekvéseihez illetve az ezzel szemben kibontakozó ellenállás témájához kapcsolható
Ajánlott: általános iskolák 7. osztályában és középiskola 11. osztályában
A két világháború közti Gödöllő kisiparosai
A foglalkozás a két világháború közti Magyarország témakör gazdaság és társadalomtörténeti részéhez kapcsolható
Ajánlott: általános iskolák 8. osztályában és középiskola 12. osztályában
Királyi utazások: foglalkozás a gödöllői Királyi Váróban
A Monarchia vasúthálózatának kiépülése, az utazási szokások, kedvelt úti célok, a királyi pár utazásai
Ajánlott: általános iskolák 8. osztályában és középiskola 12. osztályában
Gödöllő, hajdan volt fürdőváros
A foglalkozás a boldog békeévek társadalomtörténetéhez vagy a Budapest világvárossá válása témához kapcsolható
Ajánlott: általános iskolák 7. osztályában és középiskola 11. osztályában
Magyar irodalom órákhoz:
Petőfi és Mednyánszky Berta – A szerelem gyöngyei versciklus, Gödöllőn írt versek
A szerelem érzése és szerelmi líra Petőfi pályájának korai szakaszában
Petőfi második gödöllői tartózkodásának, Mednyánszky Bertához fűződő érzéseinek és az ehhez köthető verseknek a megidézése interaktív, drámajátékos formában
Ajánlott: a középiskola 10. évfolyama, illetve általános iskola 7. évfolyama számára
Balladák üvegképeken – Kádár Kata, Júlia, szép leány, Budai Ilona.
A foglalkozás a gödöllői művésztelep szecessziós kiállításának üvegablak tervei és az alkotásokat ihlető balladák közti kapcsolatot járja körül. Rajzos és dramatikus feladatokkal próbálja a gyerekeket a fenti balladák világával valamint a ballada műfaji sajátosságaival megismertetni.
Ajánlott: az általános iskola 6-7. évfolyama számára
Ambrus Zoltán: A fületlen ember – pénz és művészet viszonya
Abrus Zoltán: A fületlen ember című novellájának feldolgozása interaktív, drámajátékos eszközökkel a múzeumban őrzött Ambrus-hagyatékhoz kapcsolódóan
Ajánlott az általános iskola 8. évfolyama számára valamint a középiskola 11-12. évfolyama számára (lehetséges felkészülés a szóbeli érettségi regionális kultúra témaköréhez)
Ady és Léda – a Léda villa, Léda szalongarnitúra a múzeum kiállításában
A múzeumban őrzött Léda-hagyaték kapcsán megidézzük interaktív, drámajátékos formában a XX. század elején Ady és Brüll Adél között szövődött híres, hírhedt viszonyt és a kapcsolathoz köthető versek közül néhányat
Ajánlott: a középiskola 11-12. évfolyama, illetve általános iskola 8. évfolyama számára
Művészettörténet órákhoz:
A barokk gödöllői emlékei
Séta a múzeum barokk terméből kiindulva, és a város köztéri barokk szobrainak, épületeinek megtekintése
Ajánlott: általános iskolák 6. osztályában, és középiskolák 10. osztályában
A szecesszió gödöllői emlékei
A gödöllői művésztelepen élő alkotók munkásságának, életmódjának, a szecesszió stílusjegyeinek bemutatása
Hasonló programok
|
||