Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.16. - 2024.04.16.
Szeged
2024.04.12. - 2024.04.12.
Debrecen
2024.04.12. - 2024.04.12.
Sepsiszentgyörgy
2024.04.12. - 2024.04.12.
Szekszárd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.11. - 2024.04.11.
Komárom
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.04.08. - 2024.04.08.
Kápolnásnyék
2024.04.08. - 2024.04.08.
Eger
2024.04.08. - 2024.04.08.
Szekszárd
2024.04.06. - 2024.04.06.
Kápolnásnyék
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
Millenáris - Budapest
Jövő Háza
Cím: 1024, Budapest Fény u. 20-22.
Telefonszám: (1) 336-4044, (1) 336-4076
Nyitva tartás: Csodák Palotája: H-P 9-17, Szo-V 10-18
A program már nem tekinthető meg.
2014.11.28. 19:00
koncert, rendezvény
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
1400 HUF
Csoportos belépő felnőtteknek
(min. 4 fő)
1250 HUF
Csoportos belépő diákoknak
900 HUF
/ fő
Belépő gyermekeknek
1100 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
1100 HUF
Belépő családoknak
(max. 6 fő)
3900 HUF
/ család
Helyszín: Millenáris Teátrum

Aki szereti az improvizatív jazz műfajokat, a keleti filozófia harmóniáját, a popzene változatos dallamvilágát és a művészek érzelmeinek széles skáláját megjelenítő tradicionális koreai szerzeményeket, feltétlenül jöjjön el a Millenáris Teátrumba november 28-án 19 órakor a Magyarországon először debütáló MOSAIKorea előadására.


A MOSAIKorea nevű kreatív formáció a koreai hagyományos zenei hagyományokat ötvözi a modern jazz és popzene világával. A Koreai Köztársaság Kulturális, Sport és Turisztikai Minisztériumának támogatásával létrejött produkció már számos országban aratott hatalmas sikert. Az előadás különlegessége, hogy a zeneszerzők felhasználtak több olyan tradicionális koreai dallamot is, melyek az UNESCO szellemi örökségének listáján is szerepelnek. A pop és jazz zenei nyelvén az ősi sámánszertartások és a koreai királyi udvar ünnepségeinek hangulata varázsolódik a színpadra.
A Szertelen dallamok cím a sanjo koreai szó szabad fordítása. A sanjo egy improvizáción alapuló szólóműfaj, mely a 19. század végétől kezdett elterjedni a Koreai-fésziget déli tartományaiban. Az első hallásra minden szabályosságot nélkülöző zeneszámok valójában kötött tradicionális ritmusképletek és dallamok szabad stílusban előadott variációi. Az új hagyományt teremtő műfaj megjelölésére azért terjedt el a szertelen dallamok kifejezés, mert a 19-20. század fordulóján elsősorban az előadók virtuóz, szabályokkal nem kötött játéka nyűgözte le az akkori közönséget. A sanjo egyik legfőbb pozitívuma, hogy a művész szabadon variálhatja az elemeket, megmutatva ezzel saját egyéniségét és az adott hangszerben rejlő lehetőségeket. Az előadói szabadság ellenére vannak közös vonások is a különféle sanjokban. Általában lassú tempóban, egyfajta atmoszféra megteremtésével indul, majd a szólista egyre gyorsabb és erőteljesebb kadenciákba kezd, míg végül eléri a zeneszám a csúcspontját. Az ismétlődő dallamok és ritmusok segítségével a keleti filozófia olyan alapelvei kerülnek kifejezésre a zene nyelvén, mint a yin-yang harmóniája és az öt alapelem (fém, fa, víz, tűz és föld) állandó körforgása. A MosaiKOREA ezt a sajátos zenei hagyományt önti új formába, merítve a jazz improvizatív jellegéből és a popzene változatos dallamvilágából.


IN Jae-jin, művészeti vezető a Jarasum Nemzetközi Jazz Fesztivál, Dél-Korea legnagyobb jazz fesztiváljának alapítója és művészeti vezetője. Az 1990-es években kezdte meg koncertszervezői tevékenységét Szöulban, és az általa szervezett több mint 1000 koncert nagyban hozzájárult 1998-2000 között a jazz és más, születőben lévő műfajok népszerűvé válásában. Ma Ázsia egyik legnagyobb nevű zenei producere, az Asian Jazz Festival Organization (AJFO) alapító tagja és a Gwangju World Music Festival igazgatója.


HEO Yoon-jeong az együttes zenei vezetője és geomungo művész a hagyományos koreai zene mestere, aktív geomungo szólista és zeneszerző. Fontos küldetésének tartja a tradicionális zenei hagyomány átörökítését a fiatal generáció számára. Művészetében számos zenei stílust ötvöz, a hagyományostól az impromptu és a kortárs műfajokig. Geomungo sanjo játéka a Koreai Köztársaság 16. számú szellemi és kulturális öröksége.


KIM Jung-hee (ének, janggu) a 82-1-es számú szellemi és kulturális örökségként számon tartott Donghaean Byeolsingut, vagyis a Keleti-tenger partvidékén bemutatott sámánszertartás elvégzéséért felelős sámáncsalád utolsó férfi sarja és az ütős hangszerek virtuóza. Magávalragadó, extatikus előadási stílusa szakmai szempontból is figyelemre méltó.


KANG Kwon-soon (ének) a hagyományos és kortárs énekművészet kiemelkedő tehesége. Meghatározó szerepet tölt be a tradicionális udvari énekes hagyomány és modern műfajok előadójaként és tökéletesítőjeként. Koncertezett minden nagyobb koreai városban, és számos alkalommal járt külföldön is, hogy részt vegyen nemzetközi zenei projektekben, együttműködve zeneszerzőkkel, zenekarokkal, énekes és táncos csoportokkal.


LEE Wonsool (basszusgitár) az egyik legnagyobb basszusgitáros tehetség Dél-Koreában. Zenei tanulmányait a New York Állami Egyetemen végezte. Turnézott Amerikában, Ázsiába és Európában. Első albuma 2012-ben jelent meg Point of Contact címmel, és a legjobb jazz album díját nyerte a tizedik Korean Music Awards díjátadón.


OH Jung-soo (szólógitár) tanulmányait Szöulban, Párizsban és New Yorkban végezte. Szakmai karrierjének kezdete óta számos alkalommal koncertezett az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, Dél-Amerikában, a Fülöp-szigeteken és Oroszországban. Színpadra lépett olyan zenészekkel, mint George Garzone, John Lockwood, Jeff Hirshfield, Billy Drummond, Ralph Alessi, Ron McClure, Mike Richmond és Miroslav Vitous.


SHIN Hyun-pill (szaxofon) 2010-ben debütált a Jarasum Nemzetközi Jazz Fesztiválon, ahol a szakmai zsűri és zenei producerek az év felfedezettje titulussal tüntették ki. A fiatal tehetség a Berkeley Egyetem Zenei Karán szerezte meg diplomáját, és számos alkalommal lépett fel Koreában és külföldön.
LEE Aram (daegeum) Elismert daegeum művész és zeneszerző, emellett a NaMu koreai hagyományos zenei együttes és az Unikaji multinacionális színházi csoport művészeti vezetője. Részt vett több koreai film- és televíziós sorozat zenéjének elkészítésében. Zenei tevékenységét a Donga Koreai Zenei Versenyen és a PADAF Művészeti Fesztiválon is díjjal jutalmazták.


KIM Yongha (haegeum, dob) Zeneszerző, a haegeum, vagyis a koreai hegedű és ütős hangszerek művésze. Karrierjét samulnori előadóként kezdte 1995-ben, azóta számos alkalommal nyert díjakat. A Bul-se-chul nevű kreatív táncos formáció vezetőjeként rengeteg eredményt ért el a hagyományos koreai táncok átörökítésében és modern stílusra való átdolgozásában.


SHIN Dongjin (dob) Az egyik legkeresettebb dobos Dél-Koreában. 2008-ban a Jazz People koreai magazin az év tehetségének választotta. Zenei tanulmányait a Berkeley Egyetemen végezte, és olyan zenészekkel játszott együtt, mint Miroslav Vitous, Alan Ferber, David Smith és Inger Marie.