Eseménynaptár
2025. április
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
2025.04.12. - 2025.04.12.
Balassagyarmat
2025.04.12. - 2025.04.12.
Dunaújváros
2025.04.12. - 2025.04.12.
Dunaújváros
2025.04.12. - 2025.04.12.
Budapest
2025.04.11. - 2025.04.12.
Budapest
2025.04.11. - 2025.07.27.
Hódmezővásárhely
2025.04.11. - 2025.06.28.
Tatabánya
2025.04.11. - 2025.05.23.
Dunaújváros
2025.04.10. - 2025.04.10.
Budapest
2025.04.10. - 2025.04.11.
Szekszárd
2025.04.10. - 2025.05.10.
Szekszárd
2025.04.09. - 2025.04.09.
Dunaújváros
2025.04.09. - 2025.07.20.
Budapest
2025.04.08. - 2025.04.08.
Sepsiszentgyörgy
2025.04.07. - 2025.04.07.
Eger
2025.04.07. - 2025.04.11.
Budapest
2025.04.04. - 2025.05.04.
Kecskemét
2025.03.28. - 2025.04.28.
Ópusztaszer
2025.03.28. - 2025.05.11.
Budapest
M80
2025.03.28. - 2025.12.31.
Pécs
Kortárs Művészeti Intézet - Dunaújváros
Cím: 2400, Dunaújváros Vasmű utca 12.
Telefonszám: (25) 412-220
Nyitva tartás: K-V 10-18
2025.04.11. - 2025.05.23.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
100 HUF
Belépő diákoknak
50 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
50 HUF
Az "Elefánttá vált köd" című kiállítás Pintér Gábor festőművész elmúlt öt évben készült műveiből mutat be egy válogatást, amely a sci-fi-realitás mezejére invitálja a látogatót.

A tárlat egyik központi eleme az Uitz teremben található monumentális falrajz, amely egy kisebb léptékű festményt is magába foglal. A kompozíció fókuszpontja Ruby, a festő elefánt-figura, amely Pintér jellegzetes narratív játékainak eredményeként bontakozik ki. Ez a helyspecifikus mű nem csupán a kiállítótér meghatározó darabja, hanem kívülről is látható, így a tárlat a közterek felé is kiterjeszkedik, állandó meghívást intézve a szemlélődésre és az elmélyülésre.

A szomszédos teremben kiemelt figyelmet kapnak a 150x130 cm-es festményei, köztük a „Giant Fish Shaped Memory" sorozat darabjai, amelyeket korábban Belgiumban láthatott a nagyközönség. Ezek a világos és dinamikus kompozicíók olyan álomszerű képek, ahol a művész hétköznapi jeleneteket fordított el. Ahogyan a kiállítás címét is Murakami Haruki "Köddé vált elefánt" című kötetének egyfajta remixeként alkotta meg.

A tárlaton emellett vadonatúj munkák is debütálnak, például a "Melancholic Lab Meat (Impossible Is Nothing) or Simply Baking", amelyben egy pár ételt készít Malevics szuprematizmusának alapvető formáiból. Ez az alkotás – Pintér sok más munkájához hasonlóan – a konceptuális szigor és a játékos irónia sajátos elegyét hordozza, s a hétköznapi létezés súlyának és könnyedségének újraértelmezésére késztet.

A pincehelyiségben a látogatók többek között két nagyméretű festménnyel találkozhatnak: „Romeo & Eve" és „Adam & Julia" nem csupán méretükkel, hanem szokatlan címadásukkal is kitűnnek. Pintér ezzel a gesztussal megkérdőjelezi a hagyományos narratívákat, miközben humort és mélyebb filozófiai reflexiót ötvöz.

A kiállításon először látható az a hosszúkás tájképekből álló műegyüttes, amely Pintér külföldi útjainak emlékeit és egyéb webes találatait komponálja összetett történetté. Művei az ismerős és a szürreális határán egyensúlyoznak, gyakran arra késztetve a nézőt, hogy előbb érzékelje a művek mélységét, mintsem hogy felismerje azok konkrét képi elemeit.

Az „Elefánttá vált köd"-ben, a festészet nem csupán látvány, hanem élmény is – a bizonytalan és a határozott, a köd és az elefánt közötti átmenet.