Eseménynaptár
2025. április
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
2025.04.11. - 2025.05.23.
Dunaújváros
2025.04.11. - 2025.04.12.
Budapest
2025.04.11. - 2025.06.28.
Tatabánya
2025.04.11. - 2025.07.27.
Hódmezővásárhely
2025.04.10. - 2025.04.10.
Budapest
2025.04.10. - 2025.04.11.
Szekszárd
2025.04.10. - 2025.05.10.
Szekszárd
2025.04.09. - 2025.04.09.
Dunaújváros
2025.04.09. - 2025.07.20.
Budapest
2025.04.08. - 2025.04.08.
Sepsiszentgyörgy
2025.04.07. - 2025.04.07.
Eger
2025.04.07. - 2025.04.11.
Budapest
2025.04.04. - 2025.04.04.
Eger
2025.04.04. - 2025.05.04.
Kecskemét
2025.03.28. - 2025.04.28.
Ópusztaszer
2025.03.28. - 2025.05.11.
Budapest
M80
2025.03.28. - 2025.12.31.
Pécs
2024.09.30. - 2025.06.30.
Budapest
2012.03.01. - 2012.03.31.
Vác
2012.02.01. - 2012.02.29.
Miskolc
Közlekedési Múzeum - Budapest
Közlekedési Múzeum
Cím: 1101, Budapest Kőbányai út 24-28.
Telefonszám: (1) 273-3840
Nyitva tartás: A múzeum egész évben zárva tart.
Állandó kiállítások
virtuális kiállítás
50 éves a \"piros metró\"
Virtuális kiállításunk célja, hogy bemutassa az 50 éves 2-es vagy más néven „piros” metró történetét az építkezés megkezdésétől az átadásig. tovább
Az utak és a hidak építésének fejlődését mutatjuk be a kezdetektől 1918-ig. tovább
A Magyar Általános Gépgyár Magomobil és Magotax gépkocsijai taxiként közlekedtek Budapesten az 1920-as, 1930-as években. A második világháború után a hazai személyautó gyártás újraindítását tervezték, ezt képviseli Pentelényi János Pente kisautója. tovább
A kiállítás leglátványosabb elemét - az eredeti tárgyak mellett - az a több mint ötven rendkívüli gondossággal megépített szép hajómodell jelenti, amelyek révén a műszaki fejlődés kézzelfoghatóan nyomon követhető. tovább
A városi közlekedés kezdeteit bemutató kiállításunkban a látogatót a XIX. század utolsó harmadának mozgalmas utcaképe fogadja. Ott áll az egykori patkolóműhely - istálló - ez volt a korabeli "üzemanyag-ellátó bázis" - a máig megőrzött, egyetlen, eredeti pesti omnibusz. tovább
Az űrkabin mellett Farkas Bertalan áll.
A csarnok egyik oldalán a repülés nagyjait elevenítjük meg. A csarnok másik, liget felöli oldalán látható a Szent Jupát B 31 "A" osztályú vitorlás kishajó, fedélzetén Fa Nándor és Gál József, az első két magyar sportember, aki körbevitorlázta a Földet - 717 nap alatt (1985-1987) 70.000 km utat tett meg. tovább
A kiállítás témája az út, a közlekedés egyik legősibb eleme, amelyet a természetes vízfolyások, és az állóvizek mellett azonnal használatba vettek az emberek. A kiállítás az 1920-as évek elejétől dolgozza fel a közút építésének, fejlesztésének és fenntartásának történetét, valamint a hozzájuk kapcsolódó technikai és technológiai változásokat. tovább
virtuális kiállítás
Az olaszországi Dolomitokban a két Eötvös lány, Ilona és Rolanda túravezetőikkel mászás közben.
Eötvös Loránd (1848−1919) sokoldalú egyéniség volt: feltaláló, kutató fizikus, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke, főrendházi tag, művelődéspolitikus. Nem utolsósorban pedig korának egyik legnevesebb magyar hegymászója és az amatőr fotózás egyik első művelője is. tovább
Az 1890-1945 között használt menet-, és szabadjegyek közt találhatunk szép kiállítású darabokat, 1891-es menetjegyet, az országgyűlés felsőházi tagjai számára kiállított utazási igazolványt, a ma már elfeledett, a nem utazóknak is megváltandó peron-, vagy a katonák által használható katonajegyet is. tovább
A Közlekedési Múzeum legrégibb és legnagyobb gyűjteményét, a magyar vasút történetét bemutató állandó kiállítást a hosszcsarnok földszintjén tekinthetik meg a látogatók. A kiállítás első része a kezdetektől 1945-ig, a második része pedig 1945-től napjainkig ismerteti meg a vasutakat. tovább